دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ در ایران به صورت خلاصه ( ایجاد وب سایت – SEO – شبکه های اجتماعی – تبلیغات کلیکی و ایجاد کمپین های تبلیغاتی به همراه آنالیز هر کدام به صورت جداگانه است.
شاید باور نکنید در دنیای اینترنتی امروز هنوز به آمار استفاده کنندگان بزرگسالان از اینترنت اضافه می شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست

تنها در 3 سال اخیر 5 ٪ به تعداد کاربران بزرگسال استفاده کننده دائم از اینترنت افزوده شده است., آمار این را می توانید از تحقیقات  Pew Research ببینید. یکی از دلایل استفاده از اینترنت خرید آنلاین و اینترنتی است ُ با وجود خرید به صرفه از اینترنت  و صرفه جویی اقتصادیی و صرف وقت کم تر دیگر خرید های حضوری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است..

معنی و مفهوم مارکتینگ  اتصال به مشتری هدف در زمان درست بوده است. این یعنی باید با مشتریان در مکان هایی که بیشتر وقت صرف می کنند به صورت حضوری یا غیر حضوری ملاقات کرد. خب مردم بیشتر وقت خود را کجا می گذرانند ؟ : در اینترنت

 

برای دیدن زیر نویس انگلیسی و فارسی روی CC کلیک کنید و زبان مورد نظر را انتخاب کنید.

در سایت تهران, ما بیشتر در مورد بازاریابی درونگرا ( جاذبه ای و جذب کننده ) صحبت می کنیم. این نوع از مارکتینگ بهترین ، موثر ترین راه جذب مخاطب – درگیر کردن آن و در نهایت به نتیجه رساندن مخاطب است.. اما ما هنوز سوالات بسیار زیادی از کاربرانمان دریافت کرده ایم که همگی در مورد دیجیتال مارکتینگ بودند. پس تصمیم گرفیت تا به این پرسش ها در یک مقاله جامع و کامل پاسخ دهیم. بر روی هر یک از پرسش های زیر کلیک کنید تا مسقیم به سوال و جواب آن منتقل شوید , یا به خواندن و اسکرول کردن ادامه دهید و دریابید که دیجیتال مارکتینگ چگونه انجام می شود.


 

 

خب شما الان دیجیتال مارکتینگ را چگونه توضیح می دهید ؟

شاید بعضی از بازاریاب های فصلی بگویند که تفاوتی بین بازاریابی درونگرا ( جذبی ) با بازاریابی دیجیتال وجود ندارد, اما تعدادی تفاوت کوچک بین این دو هست.با صحبت ها و تعاملاتی که با صاحبان کسب و کار و کارآفرین های برتر داشتیم یاد گرفتیم که چگونه این تفاوت را در سطح جهانی نیز مشاهده کنیم.

بازاریابی دیجیتال با داشتن گزینه ها و استراتژی های  متفاوت شانس بیشتری برای ساخت و آزمایش نکتیک های بازاریابی متناسب با بودجه و هزینها می دهد., شما می توانید تکنیک های بازاریابی متفاوتی را بسازید و آزمایش کنیدو جالب تر این که  همگی از نظر مالی کاملا به صرفه هستند. با بازاریابی دیجیتال , شما می توانید از ابزار های آنالیز و مانیتورینگ برای دیدن بازدهی ، عملکرد و تاثیر بازاریابی ایجاد شده استفاده کنید که نسبت به بازاریابی سنتی که استفاده از بیلبوردها و تراکت های تبلیغاتی بود آمار دقیق تری از تاثیر گذاری می دهد.

مفهوم دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار چیست؟

 

معنی و مفهوم دیجیتال مارکتینگ استفاده از کانال ها و روش های بی شمار دیجیتالی برای ارتباط با مشتری ها است. البته مکان هایی که مشتری ها بیشترین زمان خود را آنلاین می گذرانند. از وب سایت ها گرفته تا شبکه های اجتماعی و فیلم و ویدیو ها. همانند  تبلیغات دیجیتال و ایمیل مارکتینگ و بروشور های آنلاین و … — طیف وسیعی از تاکتیک ها و روش های بازاریابی و مارکتینگ وجود دارد که همگی زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار دارند.

بهترین بازاریابان دیجیتالی دید صحیحی از کمپین های تبلیغاتی برای رسیدن به هدف های فروش محصولات خود دارند. و بر اساس اهداف تعیین شده بازاریابی, بازار یاب می تواند تشخیص دهد که کدام یک از کانال های فروش رایگان و پولی بیشتر در دسترس است و بازده بیشتری در مدت زمان کمپین دارد..

برای مثال یک بازاریاب محتوا  فروش یک کتاب جدید الکترونیکی محتوا و مقالات متفاوتی دی وبلاگ ها ایجاد می کند در طرف دیگر بازاریاب شبکه های اجتماعی این وبلاگ ها و مقالات را در صفحات مجازی شرکت به اشتراک می گذارد و با استفاده از ابزار های تبلیغاتی پولی در دسترس عموم مشتریان هدف قرار می دهد و از طرف دیگر بازاریابی ایمیلی با ایجاد کمپین هایی ایمیل های جذاب و متفاوتی برای خریداران کتاب الکترونیکی و دانلود کنندگان آن ارسال می کند تا اطلاعات بیشتری از شرکت و خدمات مشابه آن دریافت کنند . ما در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این نوع از دیجیتال مارکتینگ خواهیم داد.

در قسمت زیر تعدادی از مرسوم ترین تکنیک ها و روش های دیجیتال مارکتینگ مانند طراحی سایت هستند و هر کدام کانال های فروش متفاوتی دارند.

بهینه سازی و سئو وب سایت برای موتور های جست و جو (SEO)

به بهینه سازی  و افزایش رتبه وب سایت در نتایج جست و جوی موتور گوگل سئو (SEO) می گویند. که موجب افزایش بازدیدکنندگان ارگانیک (رایگان) به سمت وب سایت شرکت ها می شود. کانال های فروشی که از سئو استفاده می کنند عبارت اند از : وب سایت ها ، وبلاگ ها و اینفوگرافی ها.

راه های زیادی برای سئو سایت و بهینه سازی وب سایت و وبلاگ وجود دارد . که شامل:

  • On page SEO: این نوع از سئو تمرکز بر روی صفحات داخلی وب سایت  دارد و برای همین  “سئو داخل سایت” نامیده می شود. زمانی که داخل یک سایت می شوید و می توانید کلیدواٰه ها و توضیحات جامع هر مطلب مرتبطی را پیدا کنید و در دو کلمه محتوای (جامع و شامل) داشته باشد تا موتور جست و جو و کاربران دقیقا با محتوا ارتباط پیدا کنند..
  • Off page SEO: این نوع از سئو به تمامی کار هایی که  “خارج سایت” انجام می شود می گویند.مگر بهینه سازی وب سایت در خارج از آن امکان پذیر است ؟. “چه کاری در خارج از وب سایت باعث بهبود seo در سایت می شود ؟? جواب لینک های ارجاع شده به سایت شماست که به آن بکلینک می گویند. تعداد و رتبه انتشارکنندگان لینک نقش مستفیمی در سئو سایت شما دارد. با اشتراک گذاری لینک , نوشتن به عنوان نویسنده مهمان در سایت های دیگر  (و لینک دهی به وب سایت خودتان ), و ایجاد توجه خارجی به داخل سایت خود, می توانید بکلینک مورد نیاز برای بالا بردن رتبه سایت بدست آورید
  • Technical SEO: این راه از سئو تمرکز روی کد های وب سایت که در پشت صفحه مخفی شده اند دارد. فشرده سازی تصاویر , دیتا های ساختار یافته, و فشرده سازی و بهینه سازی فایل های css و جاوا اسکریپت تمام شکل های  technical SEO هستند که  (سرعت بارگزاری وب سایت) را افزایش می دهند  –یک فاکتور بسیار مهمی برای موتور های جست و جو مانند گوگل است.

بازاریابی محتوا

عبارت است از تولید مقالات و محتوا های نوشتاری ، صوتی و تصویری که برای برندینگ , رشد ترافیک, معرفی نسل جدید, و مشتری ها. کانال های مورد استفاده در بازاریابی محتوا عبارت اند از :

  • پست های وبلاگ: انتشار و نوشتن مقالات بر روی وبلاگ شرکت و ایجاد صفحات و موضوعات جدید ترافیک و مشتریان بیشتری را با شرکت آشنا می کند. این مقالات احتمال آشنایی و فروش خدمات و محصولات شرکت را برای مخاطبان بیشتر محتمل می کند.برای آشنایی بیشتر به آموزش ساخت وبلاگ بروید.
  • کتاب های ebook و مقالات سفید: کتاب های  الکترونیکی, مقالات سفید, و محتوا های مشابه طولانی کمک شایانی به آموزش و تمرین بازدید کننده می کند. این محتوا ها کمک می کند تا خواننده با خواندن مقالات به سمت محصول یا خدمات شرکت ترقیب شود.
  • اینفوگرافی ها: کم تر کسی است که دیدن تصاویر زیبا را برای انتقال محتوا به جای متن طولانی انتخاب نکند اینفوگرافیک ها تصاویری هستند که با عکس و نوشته های داخل آن مطالب را به بیننده منتقل می کند.

Digital marketing

آیا به دنبال بازاریابی محتوا برای سایت و بیزینس خود هستید ؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی محتوا  و نوشتن محتوا به سایت تهران مراجعه کنید. سایت تهران با استخدام محتوا نویسان بهترین مقالات و اینفوگرافی و ویدیو ها را انتشار می کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

این کار موجب اطلاع رسانی در مورد برند و اخبار جدید محصولات و خدمات به مشتریان می گردد و می تواند ترافیک بیشتری به وب سایت ارجاع دهد و بازدید کننده ها را برای خرید محصول دلخواه راهنمایی کند. کانال های این نوع مارکتینگ عبارت است از :

  • اینستاگرام.
  • تلگرام.
  • فیسبوک.
  • توییتر.
  • اسنپ چت.
  • یوتوب
  • آپارات
  • روبیکا.

اگر با شبکه های اجتماعی بهصورت گسترده آشنا نیستید می توانید وب سایت را به شبکه های اجتماعی متصل کنید تا پست های وبلاگ را در اینستاگرام ، فیسبوک و توییتر و لینکدین به اشتراک بگذارید.

تبلیغات کلیکی (PPC)

PPC یک روش تبلیغاتی است که با کلیک بر روی محتوا و بنر تبلیغاتی و ارجاع به سایت هدف محاسبه می شود. یکی از مرسوم ترین روش های تبلیغات کلیکی  Google Ads است که با نمایش بنر تبلیغاتی در بالا ترین قسمت ممکن نتایج جست و جو به نمایش می گذارد و بابت هر کلیک مبلغی معادل 1 دلار یا کم تر از حساب کم می کند.  کانال های تبلیغاتی دیگری که می توان استفاده کرد:

  • تبلیغات اینستاگرام: اینستاگرام با تبلیغات هدفمند ، ویدیو و عکس های تبلیغاتی را با استفاده از هوش مصنوعی به تمامی کاربران هدف نشان می دهد و بیشترین بازده تبلیغاتی را به مخاطبان ارائه می دهد
  • تبلیغات آپارات: آپارت نیز با نماش ویدیو در 5 ثانیه یک نمایش حساب می کند و با بالا آوردن ویدیو تعداد بازدید های مختص آن ویدیو تبلیغاتی را افزایش می دهد
  • تبلیغات سایت های کلیکی: تمام بنر های تبلیغاتی که در صفحات وب سایت ها وجود دارند بر اساس میزان کلیک انجام شده محاسبه قیمت می شوند و از اعتبار کاربران کم می کنند.این وب سایت ها اغلب با نام تبلیغات کلیکی در گوگل پیدا می شوند.

بازاریابی همکاری

در این نوع از بازار یابی به ازای هر فروش میزانی از سود آن به صورت کمیسیون همکاری در فروش به شخص ثالث می رسد.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به تبلیغاتی اطلاق می شود که در درجه اول محور محتوا بوده و در کنار یک محتوای دیگر ، بدون هزینه ، روی سکوی نمایش داده می شوند. پست های تحت حمایت BuzzFeed نمونه خوبی است ، اما بسیاری از افراد نیز تبلیغات رسانه های اجتماعی را “بومی” می دانند – برای مثال تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام.

بازاریابی اتوماتیک

اتوماسیون بازاریابی یا به عبارت دیگر اتوماتیک به فرایند بازاریابی می گویند که می تواند از حالت دستی به حالت اتوماتیک نیز تغییر ماهیت دهد. برای مثال :

  • خبرنامه های ایمیلی: اتوماسیون ایمیل فقط به شما امکان نمی دهد ایمیل به طور خودکار به مشترکان خود ارسال کنید. همچنین می تواند در صورت لزوم به کاهش لیست مخاطبین خود کمک کند ، بنابراین خبرنامه شما فقط به سراغ افرادی می خواهد که می توانند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند.
  • برنامه ریزی انتشار پست در شبکه های اجتماعی: اگر می خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی رشد دهید ، باید به صورت مکرر پست کنید. این امر باعث می شود که ارسال دستی کمی از یک روند ناعادلانه انجام شود. ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی محتوای شما را به سمت کانال های رسانه های اجتماعی برای شما سوق می دهند ، بنابراین می توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز روی استراتژی محتوا کنید.
  • پیگیری و گزارش کمپین
    :
    کمپین های بازاریابی دیجیتال می تواند شامل یک تن از افراد مختلف ، ایمیل ، محتوا ، صفحات وب ، تماس تلفنی و موارد دیگر باشد. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا کارهایی را که بر اساس آن کار می کنید ، مرتب سازی کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفتی که همه این مؤلفه ها در طول زمان انجام می دهند ، ردیابی کنید.

بازاریابی ایمیلی

شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا ، تخفیف ها و رویدادها و همچنین جهت هدایت مردم به سمت وب سایت مشاغل استفاده می شود. انواع ایمیلهایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی دیجیتال از طریق ایمیل ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه اشتراک وبلاگ.
  • ایمیل های پیگیری بازدید کنندگان وب سایت که چیزی بارگیری کرده اند.
  • ایمیل های استقبال مشتری
  • تبلیغات تعطیلات به اعضای برنامه وفاداری.
  • نکاتی یا ایمیلهای سری مشابه برای پرورش مشتری.

روابط عمومی PR

روابط عمومی PR روشی برای تأمین پوشش آنلاین به دست آمده با انتشار محتوای دیجیتال ، وبلاگها و سایر وب سایتهای مبتنی بر محتوا است. این بسیار شبیه به روابط عمومی سنتی است ، اما در فضای آنلاین. کانالهایی که می توانید از آنها برای حداکثر تلاشهای روابط عمومی خود استفاده کنید عبارتند از:

  • دسترسی خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی:  برای مثال ، گفتگو با روزنامه نگاران در توییتر ، یک راه عالی برای ایجاد رابطه با مطبوعاتی است که فرصت های کسب شده رسانه ای را برای شرکت شما ایجاد می کند.
  • درج دیدگاه آنلاین در مورد شرکت شما:  وقتی شخصی شرکت شما را به صورت آنلاین بررسی کند ، چه آن بررسی خوب باشد و چه بد ، غریزه شما ممکن است آن را لمس نکند. در مقابل ، درگیر کردن بررسی های شرکت به شما کمک می کند تا برند خود را انسانی سازی کرده و پیام های قدرتمندی را حفظ کنید که از اعتبار شما محافظت می کند.
  • جذب نظرات در وب سایت شخصی یا وبلاگ شخصی :  مشابه روشی که می توانید به بررسی شرکت خود پاسخ دهید ، پاسخ به افرادی که مطالب شما را می خوانند بهترین راه برای ایجاد مکالمه تولیدی در سراسر صنعت شما است.

بازاریابی ورودی

بازاریابی درون گرا به یک روش بازاریابی اطلاق می شود که در آن شما در هر مرحله از سفر خریدار ، مشتریان را جذب می کنید ، درگیر می شود و لذت می برد. شما می توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتال ذکر شده در بالا ، در طی یک استراتژی بازاریابی ورودی استفاده کنید تا یک تجربه مشتری ایجاد کنید که با  مشتری کار کند  ، نه  در برابر  آنها. در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی داخلی در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:

  • وبلاگ نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ
  • بازاریابی ویدیویی در مقابل تبلیغات تجاری
  • تماس مستقیم با ایمیل در مقابل ارسال ایمیل اسپم

بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

بازاریاب های دیجیتال مسئول هدایت و گسترش نام و برند تجاری   از طریق تمام کانال های دیجیتال – هر دو رایگان و پرداختی – که در اختیار یک شرکت هستند. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی ، وب سایت شخصی شرکت ، رتبه بندی موتورهای جستجو ، ایمیل ، تبلیغات بنری و وبلاگ شرکت می باشد.

بازاریاب دیجیتال معمولاً برای هر کانال روی شاخص عملکرد کلیدی متفاوتی (KPI) متمرکز است تا بتواند عملکرد شرکت را به درستی در هر یک از آنها اندازه گیری کند. به عنوان مثال ، یک بازاریاب دیجیتال که مسئولیت SEO را بر عهده دارد ، “ترافیک ارگانیک” وب سایت خود را اندازه گیری می کند – این ترافیک مربوط به بازدید کنندگان وب سایت است که از طریق جستجوی گوگل ، صفحه ای از وب سایت تجارت پیدا کرده اند.

بازاریابی دیجیتال امروزه در بسیاری از نقشهای بازاریابی انجام می شود. در شرکت های کوچک ، یک ژنرال ممکن است بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را که همزمان در بالا توضیح داده شد ، داشته باشد. در شرکت های بزرگتر ، این تاکتیک ها دارای چندین متخصص هستند که هر یک فقط بر روی یکی یا دو کانال دیجیتال مارک تجاری تمرکز دارند.

در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

مدیر سئو

KPI های اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه ، مدیران سئو کسب و کار را برای کسب رتبه در گوگل کسب می کنند. با استفاده از روشهای متنوعی برای بهینه سازی موتورهای جستجو ، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا از محتوای تولید شده در Google عملکرد خوبی داشته باشد – حتی اگر شرکت نیز این محتوا را در رسانه های اجتماعی ارسال کند.

متخصص بازاریابی محتوا

KPI های اصلی: زمان در صفحه ، کلی ترافیک وبلاگ ، مشترکین کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا سازندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها غالباً تقویم وبلاگ نویسی شرکت را ردیابی می کنند و یک استراتژی محتوا ارائه می دهند که شامل فیلم نیز هست. این متخصصان غالباً برای اطمینان از محصولات و کمپین های راه اندازی مشاغل با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال ، با افراد در بخش های دیگر همکاری می کنند.

مدیر رسانه های اجتماعی

KPI های اصلی: دنبال کردن ، برداشت ها ، سهام

نقش یک مدیر رسانه های اجتماعی به راحتی از این عنوان استنباط می شود ، اما اینکه کدام شبکه های اجتماعی آنها را برای شرکت مدیریت می کند بستگی به صنعت دارد. مهمتر از همه ، مدیران رسانه های اجتماعی یک برنامه ارسال برای محتوای نوشتاری و تصویری شرکت تعیین می کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا یک استراتژی را تهیه کند که محتوا را برای کدام شبکه اجتماعی ارسال کند.

(توجه: براساس KPI های فوق ، “برداشت” به تعداد دفعات ارسال پست های یک شغل در خبرنامه کاربر است.)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPI های اصلی: نرخ باز کردن ایمیل ، نرخ کلیک از طریق تبلیغات ، نرخ تولید (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند   که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد تا رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد شغلی خود را اندازه گیری کند. از آنجا که بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است جدا از یکدیگر انجام شود ، برای این مهم است که شخصی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیتهای دیجیتالی را در کارزارهای فردی قرار دهد و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.

بازاریابی ورودی در مقابل دیجیتال مارکتینگ : کدام یک است؟

در سطح ، این دو به نظر می رسد مشابه: هر دو در درجه اول آنلاین اتفاق می افتند ، و هر دو در ایجاد محتوای دیجیتالی برای مصرف افراد تمرکز دارند. بنابراین تفاوت چیست؟

اصطلاح ” بازاریابی دیجیتال ” بین تاکتیک های بازاریابی فشار و کشش فرق نمی گذارد (یا آنچه اکنون می توانیم از آنها به عنوان روشهای “ورودی” و “خروجی” یاد کنیم). هر دو هنوز هم می توانند زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار گیرند.

تاکتیک های برون مرزی دیجیتال  با هدف قرار دادن یک پیام بازاریابی به طور مستقیم در مقابل هر چه بیشتر افراد در فضای آنلاین – صرف نظر از اهمیت و یا استقبال از آن ، انجام می شود. به عنوان مثال، تبلیغات بنری وبژه شما در بالای بسیاری از وب سایت دیدن سعی کنید با  فشار  یک محصول و یا خدمات را به افرادی که لزوما آماده خرید هستند تا آن را دریافت کند برسانید.

از طرف دیگر ، بازاریابانی که از تاکتیکهای  ورودی  دیجیتالی استفاده می کنند از مطالب آنلاین استفاده می کنند تا با تهیه محتوایی که برای آنها مفید است ، مشتریان هدف خود را به وب سایت های خود جذب کنند. یكی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین محتوای بازاریابی دیجیتال ، ورودی یك وبلاگ است كه به وب سایت شما اجازه می دهد از شرایطی كه مشتریان ایده آل شما در جستجوی آن هستند ، سودآوری كنید.

درنهایت ، بازاریابی جذبی روشی است که از محتوا های  بازاریابی دیجیتال برای جذب ، تعامل و لذت مشتریان آنلاین استفاده می کند. از طرف دیگر دیجیتال مارکتینگ صرفاً یک اصطلاح چتر برای توصیف تاکتیک های بازاریابی آنلاین از هر نوع ، صرف نظر از این است که آیا آنها داخلی (جذبی ) یا خارجی (فشاری) تلقی شوند.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کار ها مفید باشد؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر تجارت در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما به فروش می رساند ، بازاریابی دیجیتال همچنان مستلزم ایجاد شخصیت های خریدار برای شناسایی نیاز مخاطبان شما و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش است. با این حال ، به این معنی نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ را  به همان روش پیاده سازی  کنند.

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما ازنوع بیزینس با بیزینس (B2B)  است ( یعنی مشتریان شما کسب و کار های دیگر هستند)، احتمالاً تلاشهای دیجیتال مارکتینگ شما در حول تولید اعتبار آنلاین متمرکز است و هدف نهایی این است که شخصی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل ، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل بالاترین کیفیت برای خریداران از طریق وب سایت و پشتیبانی از کانال های دیجیتال است.

فراتر از وب سایت خود ، شما احتمالاً سعی خواهید کرد که تلاش های خود را بر روی کانال های تجاری متمرکز مانند LinkedIn جایی که بیشتر مردم وقت خود را بصورت آنلاین می گذراند متمرکز کنید.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما از تجاری به مصرف کننده (B2C) است ، بسته به قیمت محصولات شما ، به احتمال زیاد هدف از تلاش های بازاریابی دیجیتال شما جذب افراد به وب سایت شماست و آنها را تبدیل به مشتری می کند بدون اینکه دیگر نیازی به صحبت با آن داشته باشید. یک فروشنده.

به همین دلیل ، احتمالاً شما به معنای سنتی خود بر روی “سرب” تمرکز کرده اید ، و بیشتر از زمانی که شخصی در وب سایت شما فرود بیاید ، از لحظه ای که شخصی در وب سایت شما فرود می آورد ، روی ساخت یک خریدار شتاب تمرکز کرده اید. . این اغلب به معنای ویژگی های محصول شما در محتوای خود در قیف بازاریابی بالاتر از آن است که ممکن است برای یک تجارت B2B باشد و ممکن است شما نیاز به استفاده از تماسهای بیشتر به عمل (CTA) داشته باشید.

برای شرکت های B2C ، کانال هایی مانند اینستاگرام و  Pinterest  اغلب می توانند با ارزش تر از سیستم عامل های متصل به کسب و کار LinkedIn باشند.

نقش بازاریابی دیجیتال برای یک شرکت چیست؟

برخلاف اکثر تلاشهای بازاریابی آفلاین ، بازاریابی دیجیتال به بازاریاب ها اجازه می دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنند. اگر تاکنون تبلیغ را در یک روزنامه قرار داده اید ، می دانید تخمین تعداد افراد واقعاً به آن صفحه چقدر دشوار است و به تبلیغ شما توجه می کنند. هیچ راه مطمئن وجود ندارد که بدانید آیا این تبلیغ به هیچ وجه مسئول فروش بوده است یا خیر.

از طرف دیگر ، با دیجیتال مارکتینگ ، می توانید ROI تقریباً از هر جنبه از تلاشهای بازاریابی خود را اندازه بگیرید.

در اینجا چند مثال آورده شده است:

ترافیک وب سایت

با استفاده از بازاریابی دیجیتال ، می توانید تعداد دقیق افرادی که صفحه اصلی وب سایت شما را در زمان واقعی مشاهده کرده اند با استفاده از  نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال ، موجود در سیستم عامل های بازاریابی مانند HubSpot مشاهده کنید.

همچنین می توانید تعداد سایر صفحات را که بازدید کردید ، از چه دستگاهی استفاده کرده اند و از کجا آمده اند ، در میان سایر  داده های تحلیلی دیجیتال قرار دهید .

این اطلاعات به شما کمک می کند تا بر اساس تعداد افرادی که این کانال ها به وب سایت شما رانده می شوند ، در اولویت قرار دهید که کدام کانال های بازاریابی را کم و بیش وقت صرف کنید. به عنوان مثال ، اگر فقط 10٪ از ترافیک شما از جستجوی ارگانیک ناشی می شود ، می دانید که برای افزایش این درصد احتمالاً باید مقداری زمان را صرف سئو کنید.

با بازاریابی آفلاین ، بسیار دشوار است که بگویید مردم قبل از تعامل با فروشنده شما با برند شما چه تعامل دارند یا خریدی انجام می دهند. با دیجیتال مارکتینگ ، می توانید روندها و الگوهای رفتاری افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی در سفر خریدارشان مشخص کنید ، به این معنی که می توانید تصمیمات آگاهانه تری درباره نحوه جذب آنها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی بگیرید.

عملکرد محتوا و تولید

تصور کنید که شما یک بروشور محصول را ایجاد کرده اید و آن را از طریق نامه های مردم ارسال کرده اید – این بروشور نوعی محتوا است ، هرچند آفلاین. مشکل این است که شما نمی دانید چه تعداد نفر بروشور شما را باز کردند یا چند نفر آنرا مستقیم به سطل آشغال انداختند.

اکنون تصور کنید که به جای آن ، آن بروشور را در وب سایت خود داشته باشید. می توانید دقیقاً تعداد افراد صفحه را که در آن میزبان است مشاهده کنید و می توانید با استفاده از فرم ها اطلاعات تماس افرادی که آن را بارگیری می کنند را جمع آوری کنید. نه تنها می توانید اندازه گیری تعداد افراد با محتوای شما را اندازه گیری کنید ، بلکه هنگام بارگیری افراد ، منجر به تولید صلاحیت می شوید.

مدل سازی ویژگی

یک  استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال  همراه با ابزارها و فناوریهای مناسب به شما امکان می دهد همه فروش خود را به اولین نقطه لمسی دیجیتال مشتری با تجارت خود ردیابی کنید.

ما این الگوسازی را به عنوان مدل سازی می نامیم و به شما امکان می دهد روندهای مربوط به تحقیق و خرید محصولات خود را از مردم تشخیص دهید و به شما کمک می کند تا تصمیم گیری آگاهانه تری در مورد بخش هایی از استراتژی بازاریابی خود داشته باشید که توجه بیشتری داشته باشند و چه بخش هایی از چرخه فروش شما نیاز به پالایش دارد. .

اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است – به گفته  گروه Aberdeen ،  شرکتهایی که دارای فروش قوی و تراز بازاریابی هستند ، در مقایسه با کاهش 4 درصدی درآمدی برای شرکتهای دارای تراز ضعیف ، به رشد سالانه 20٪ دست می یابند. اگر بتوانید با استفاده از فناوریهای دیجیتال ، سفر مشتری خود را در چرخه خرید بهبود ببخشید ، احتمالاً این امر تأثیر مثبتی بر خط اصلی تجارت شما خواهد گذاشت.

چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنم؟

نوع محتوایی که شما ایجاد می کنید به نیاز مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد. شما باید با ایجاد personas خریدار (استفاده از  این الگوهای رایگان ، یا makemypersona.com را امتحان کنید ) شروع کنید  تا اهداف و چالش های مخاطبان خود را در رابطه با شغل خود مشخص کنید. در سطح پایه ، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا این اهداف را برآورده سازند و بر چالشهای خود غلبه کنند.

سپس ، باید به این فکر کنید که چه بسا آنها احتمالاً آماده مصرف این محتوا در رابطه با چه مرحله ای در سفر خریدار خود هستند. ما این نقشه برداری محتوا را می نامیم.

با نقشه برداری محتوا ، هدف قرار دادن محتوا با توجه به:

  1. خصوصیات شخصی که آن را مصرف می کند (اینجاست که personas خریدار وارد آن می شود).
  2. این شخص چقدر نزدیک به خرید است (یعنی مرحله چرخه عمر آنها).

از نظر قالب محتوای شما ، چیزهای مختلف زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. در اینجا گزینه هایی وجود دارد که توصیه می کنیم در هر مرحله از خریدار از آنها استفاده کنید:

مرحله آگاهی

  • پست های وبلاگ  عالی برای افزایش ترافیک ارگانیک شما هنگام جفت شدن با یک SEO قوی و استراتژی کلمات کلیدی.
  • اینفوگرافیک بسیار سهم آور است ، به این معنی که وقتی دیگران مطالب شما را به اشتراک بگذارند ، شانس یافتن شما از طریق رسانه های اجتماعی را افزایش می دهند. (  برای شروع کار این  الگوهای رایگان اینفوگرافی را بررسی کنید.)
  • فیلم کوتاه باز هم ، اینها بسیار مشترک هستند و می توانند با میزبانی آنها در سیستم عامل هایی مانند YouTube ، به برند شما توسط مخاطبان جدید پیدا شوند.

مرحله ملاحظه

  • کتابهای الکترونیکی  برای تولید سرب بسیار عالی است زیرا آنها به طور کلی جامع تر از یک پست وبلاگ یا اینفوگرافیک هستند ، به این معنی که کسی احتمالاً اطلاعات تماس خود را برای دریافت آن تبادل می کند.
  • گزارش های تحقیقاتی باز هم ، این یک قطعه با ارزش بالا است که برای تولید سرب عالی است. گزارش های تحقیقاتی و داده های جدید برای صنعت شما  نیز می توانند در مرحله آگاهی موثر واقع شوند ، زیرا آنها اغلب توسط رسانه ها یا مطبوعات صنعت جمع می شوند.
  • وبینارها  از آنجایی که اینها یک محتوای تعاملی و مفصل تر از محتوای ویدیو هستند ، وبینارها یک فرمت محتوا در مرحله ارزیابی موثر هستند زیرا محتوای جامع تری نسبت به یک پست وبلاگ یا فیلم کوتاه ارائه می دهند.

مرحله تصمیم گیری بازاریابی دیجیتال

  • مطالعات موردی  داشتن مطالعات دقیق در مورد وب سایت شما می تواند برای کسانی که آماده تصمیم گیری در مورد خرید هستند ، یک نوع مطالب مؤثر باشد ، زیرا این امر به شما کمک می کند تا در تصمیم گیری آنها تأثیر مثبت بگذارد.
  • توصیفات. اگر مطالعات موردی مناسب کسب و کار شما نیست ، داشتن توصیفات کوتاه در مورد وب سایت شما گزینه خوبی است. برای مارک های B2C ، کمی ساده تر به توصیفات فکر کنید. اگر شما یک مارک لباس هستید ، این ممکن است به این شکل باشد که چگونه دیگران یک پیراهن یا لباس را طراحی می کنند ، از یک هشتگ مارک دار کشیده شده و در آنجا افراد می توانند مشارکت کنند.

چه مدت طول می کشد تا نتایج حاصل از محتوای من مشاهده شود؟

با بازاریابی دیجیتال ، اغلب می توانید احساس کنید که می توانید با توجه به این واقعیت که اندازه گیری ROI راحت تر است ، نتایج خیلی سریعتر از آنچه را که ممکن است با بازاریابی آفلاین ببینید ، مشاهده کنید  . با این حال ، در نهایت به مقیاس و اثربخشی استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما بستگی دارد  .

اگر برای شناسایی نیازهای مخاطبان خود برای ساختن نیازهای مخاطبان خود در ساختن یک خریدار جامع وقت صرف می کنید ، و برای ایجاد و تبدیل آنها به ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت متمرکز می شوید ، احتمالاً در شش ماه اول نتایج قدرتمندی خواهید دید.

اگر  تبلیغات پولی  بخشی از استراتژی دیجیتالی شما باشد ، نتایج سریعتر می آیند – اما توصیه می شود برای موفقیت درازمدت و پایدار ، روی ساختن ارگانیک (یا ‘رایگان’) خود با استفاده از محتوا ، سئو و رسانه های اجتماعی تمرکز کنید.

آیا برای بازاریابی دیجیتال بودجه زیادی نیاز دارم؟

مانند هر چیز دیگری ، این بستگی به عناصر بازاریابی دیجیتال شما برای افزودن به استراتژی شما دارد.

اگر روی تکنیکهای ورودی مانند SEO ، رسانه های اجتماعی و ایجاد محتوا برای یک وب سایت پیشگام تمرکز می کنید ، خبر خوب این است که شما به هیچ وجه به بودجه زیادی احتیاج ندارید. با بازاریابی ورودی ، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای باکیفیت است که مخاطبان شما می خواهند آن را مصرف کنند ، که مگر اینکه شما قصد برون سپاری کار را داشته باشید ، تنها سرمایه گذاری مورد نیاز شما وقت شماست.

با میزبانی وب سایت و ایجاد محتوا با استفاده از CMS HubSpot می توانید شروع کنید  . برای افرادی که بودجه تنگ دارند ، می توانید از WordPress که در WP Engine میزبان است  استفاده کنید و از استودیو پرس  استفاده کنید  .

با تکنیک های برون مرزی مانند  تبلیغات آنلاین  و خرید لیست نامه های الکترونیکی ، بدون شک مقداری هزینه وجود دارد. هزینه آن به چه نوع دیدنی می رسد که می خواهید در نتیجه تبلیغات دریافت کنید.

به عنوان مثال ، برای پیاده سازی PPC با استفاده از Google AdWords ، با سایر شرکتهای در صنعت خود مخالفت می کنید تا در صدر نتایج جستجوی Google برای کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما قرار بگیرند. بسته به رقابتی بودن این کلمه کلیدی ، این می تواند از نظر منطقی مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد ، به همین دلیل ایده خوبی است که در ساخت ارگانیک خود نیز تمرکز کنید.

بازاریابی موبایل چگونه با استراتژی بازاریابی دیجیتال من مطابقت دارد؟

یکی دیگر از مؤلفه های مهم بازاریابی دیجیتال بازاریابی موبایل است. در حقیقت ،  استفاده از تلفن های هوشمند به طور کلی  69٪ از زمان صرف رسانه های دیجیتال را در ایالات متحده صرف می کند ، در حالی که مصرف رسانه های دیجیتال مبتنی بر دسک تاپ کمتر از نصف را تشکیل می دهد – و ایالات متحده هنوز در مقایسه با سایر کشورها بزرگترین فن موبایل نیست.

این بدان معنی است که بهینه سازی تبلیغات دیجیتالی ، صفحات وب ، تصاویر رسانه های اجتماعی و سایر دارایی های دیجیتال برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است. اگر شرکت شما دارای یک برنامه تلفن همراه است که به کاربران امکان می دهد با مارک شما درگیر شوند یا محصولات شما را خریداری کنند ، برنامه شما نیز تحت چتر روش های دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

کسانی که با شرکت شما به صورت آنلاین و از طریق دستگاه های تلفن همراه درگیر هستند ، باید همان تجربه مثبت را در مورد دسک تاپ داشته باشند. این به معنای اجرای یک طراحی وب سایت سازگار با تلفن همراه یا  پاسخگو است  تا مرور کاربر پسند را برای دستگاه های تلفن همراه انجام دهد. همچنین ممکن است به معنای کاهش طول فرم های تولید سرب برای ایجاد یک تجربه بدون دردسر برای افرادی باشد که محتوای شما را از طریق سایت بارگیری می کنند. درمورد تصاویر در رسانه های اجتماعی ، مهم است که هنگام ایجاد آنها همیشه از کاربر همراه استفاده کنید زیرا ابعاد تصویر در دستگاه های تلفن همراه کوچکتر است ، به این معنی که متن قابل قطع است.

روش های زیادی وجود دارد که می توانید دارایی های بازاریابی دیجیتال خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید ، و هنگام اجرای هر  استراتژی بازاریابی دیجیتال ، بسیار مهم است که در نظر بگیرید که چگونه تجربه در دستگاه های تلفن همراه ترجمه خواهد شد. با اطمینان از این که همیشه مورد توجه شماست ، می توانید تجربیات دیجیتالی را ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مؤثر باشد و به تبع آن به نتایجی که امیدوارید برسید.

من آماده امتحان بازاریابی دیجیتال هستم. حالا چی؟

همین الان با دیدن قیمت طراحی سایت شروع به طراحی سایت کنید و با بهینه سازی و سئو سایت بازار یابی دیجیتال را در وب سایت خود شروع کنید.

2 دیدگاه در “دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

    • تولید محتوا و بازاریابی محتوا نوع جدیدی از بازاریابی است که یک روش برد برد در تولید ان برای تولید کننده و مصرف کننده هست.
      امیدوارم در تولید محتوا موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *