آموزش 0 تا 100 ساخت سایت

بسیاری از افراد برای راه اندازی وب سایت خود مشکل دارند و فکر می کنند برای طراحی و ساخت سایت رایگان باید به شرکت های توسعه مراجعه کنند. اما اصلاً اینطور نیست. نیازی نیست برای داشتن سایت خود به شرکت های برنامه نویسی مراجعه کرده و مبلغ زیادی را برای طراحی و اجرای سایت خود بپردازید.

آموزش توسعه سایت ساده {100٪ کاربردی

شاید شما هم اکنون در حال خواندن این مقاله هستید ، پول کافی برای ساخت یک سایت ندارید و هدف اصلی من در این مقاله آموزش روش ساخت سایت است که به سرمایه زیادی و حداقل هزینه ممکن نیاز ندارد. یک سایت کاملاً حرفه ای با تمام ویژگی های خودتان راه اندازی کنید.

اما بگذارید این را هم بگوییم که اگر یاد بگیرید چگونه یک وب سایت بسازید ، می توانید با ساختن یک وب سایت درآمد کسب کنید. طراحی وب سایت یکی از پر درآمدترین و پردرآمدترین شغل هایی است که می توانید در خانه راه اندازی کنید ، اگرچه ما کاملاً این موضوع را پوشش داده ایم که چگونه می توانید با ساختن یک سایت درآمد کسب کنید.

همانطور که گفتم ، بسیاری از افراد برای به روزرسانی و راه اندازی سایت خود مشکل دارند و آنها نمی دانند چگونه یک سایت کاملاً حرفه ای را با تمام امکانات بدون کدگذاری و کد نویسی و با کمترین هزینه ممکن اداره کنند. توسعه وب سایت ما کاملاً فهمیدیم که چگونه می توانید سایت خود را تنظیم کنید.

وقتی سایت خود را می سازید ، از هزینه های اضافی زیادی جلوگیری می کنید. البته به لطف سازنده عالی سایت و سیستم های مدیریت محتوا ، این امکان وجود دارد که برای ساخت سایت خود و شروع به ساخت سایت خود به شرکت های طراحی سایت روی نیاورید.

احتمالاً شنیده اید که ساختن وب سایت بدون برنامه نویسی و برنامه نویسی امکان پذیر است و برای طراحی سایت خود نیازی به یادگیری زبان های برنامه نویسی وب ندارید. علم به حدی پیشرفت کرده است که برای راه اندازی سایت خود به هیچ زبان کد نویسی یا برنامه نویسی احتیاج ندارید. همه چیز بر عهده شماست که یک وب سایت کاملاً حرفه ای با تمام ویژگی های مورد نیاز خود راه اندازی کنید.

در این مقاله که یکی از کامل ترین و جامع ترین مقاله های آموزش طراحی سایت است ، قصد دارم نحوه راه اندازی وب سایت را به روشی ساده و گام به گام به شما آموزش دهم. اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید سایت خود را به تنهایی بسازید یا می خواهید در زمینه طراحی و ساخت سایت خود پول صرفه جویی کنید ، توصیه می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. مطمئنم از خواندن مقاله لذت خواهید برد. پس با من باش.

آموزش ساخت سایت از 0 تا 100
آموزش ساخت سایت از 0 تا 100

در این مقاله قصد دارم نحوه راه اندازی کامل سایت را به شما آموزش دهم. قبل از شروع طراحی سایت خود ، باید هدف اصلی خود را مشخص کنید. شما باید تعیین کنید که چرا قصد راه اندازی یک سایت را دارید و هدف اصلی شما از شروع یک تجارت اینترنتی چیست؟

آیا هدف شما از ساختن یک وب سایت برای تجارت اینترنتی شماست یا قصد دارید با ساختن یک سایت درآمد کسب کنید؟ مطمئن باشید ، اگر این آموزش را در طراحی سایت کاملاً درک کنید ، می توانید با طراحی سایت خود سایت خود را بسازید و درآمد کسب کنید.

بنابراین قبل از راه اندازی سایت خود ، باید بدانید که هدف شما از راه اندازی یک تجارت اینترنتی و ایجاد سایت چیست و آیا هدف دقیقی دارید. البته این به این معنی نیست و من مطمئن هستم که اهداف خود را از قبل تعیین کرده اید. بیایید مراحل اساسی راه اندازی سایت خود را طی کنیم.

آموزش توسعه وب سایت بدون دانش برنامه نویسی
همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم ، بسیاری از افراد فکر می کنند که برای ساختن یک سایت باید برنامه نویسی و کد نویسی تسلط یابد. اما به لطف سازندگان عالی سایت تاکنون ، می توانید سایت خود را بدون دانش برنامه نویسی خود طراحی کنید.

کل طراحی سایت و طراحی سایت به چهار مرحله تقسیم می شود:

انتخاب نام دامنه سایت انتخاب نام
میزبان مناسب
طراحی وب سایت و طراحی وب سایت
تبدیل سایت به فروشگاه اینترنتی
در ادامه ما تمامی مراحل را بطور کامل و جامع به شما آموزش داده ایم.

انواع روش های ساخت سایت
سه روش برای طراحی سایت شما وجود دارد.

۱ اولین و بهترین راه اندازی سایت شما استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا و موارد دیگر است. شما می توانید با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ، سایت خود را بصورت رایگان و با کمترین هزینه ممکن طراحی کنید. این بهترین روش برای ساخت سایتی است که ما در این مقاله به شما در مورد نحوه ساخت سایت خود با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا به طور کامل آموزش داده ایم.

۲. با استفاده از شرکت های طراحی سایت ، از این طریق به شرکت های طراحی سایت مراجعه می کنید و از آنها می خواهید سایتی را برای شما طراحی کنند. به این ترتیب ممکن است برای ساخت وب سایت خود چندین میلیون دلار نیاز داشته باشید.

البته کار با شرکت های طراحی وب مشکلات خود را دارد که من در زیر به طور کامل در مورد آنها صحبت کردم. پیشنهاد می کنم اگر پول زیادی برای ساخت سایت خود ندارید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید و این باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما خواهد شد.

۳. استفاده از سازندگان سایت روش دیگری برای ساخت سایت با استفاده از سازندگان سایت است. به این ترتیب می توانید وب سایت خود را با هزینه بسیار کمی طراحی کنید.

البته در میان موارد فوق ، پیشنهاد می کنم با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا ، سایتی بسازید. اولا ، شما می توانید به صورت رایگان از این سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید و وب سایت خود را به هر شکلی که دوست دارید بسازید.

مراحل
ساخت سایت کامل مراحل ساخت سایت کامل است

در این مرحله به مباحث اصلی خواهیم پرداخت و قصد داریم به صورت کامل و گام به گام به شما بگوییم که چگونه می توانید سایت خود را خودتان تنظیم کنید.

مرحله اول: انتخاب نام دامنه مناسب و خرید نام دامنه
اولین قدم در راه اندازی و ساخت سایت ، انتخاب نام دامنه برای سایت شما است. انتخاب نام دامنه برای سایت شما اولین و مهمترین کاری است که باید با دقت انجام دهید. فرقی نمی کند که سایت شما یک فروشگاه ، شخصی یا حتی شرکتی باشد ، شما دارای مارک شخصی هستید یا می خواهید یک تجارت بزرگتر را شروع کنید.

با این حال ، مهمترین چیز در راه اندازی سایت انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت شما است. شما باید در انتخاب دامنه برای سایت خود بسیار مراقب باشید ، زیرا انتخاب دامنه یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید پس از راه اندازی سایت خود و جذب مخاطبان و کاربران زیادی به سمت کسب و کار خود ، برای تغییر کار خود انجام دهید.

انتخاب نام دامنه موضوع بسیار مهمی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. اگر می خواهید دامنه مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید ، پیشنهاد می کنم دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

نکات مهم در مورد تهیه و خرید دامنه
نکات مهم در مورد تهیه و خرید دامنه

نام دامنه ای را برای تجارت خود انتخاب کنید که متناسب با تجارت شما باشد:

نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید برای شغل شما مناسب باشد ، توجه داشته باشید که نام دامنه سایت شما باید مربوط به تجارت شما باشد. اگر دامنه ای که انتخاب می کنید هیچ ارتباطی با مشاغل شما ندارد و به درستی انتخاب نشده است ، در مارک تجاری مشکل خواهید داشت. البته بسیاری از مشاغل نام خود را برای سایت خود انتخاب می کنند که هیچ ارتباطی با آنها ندارد ، اما من پیشنهاد می کنم نام دامنه ای را انتخاب کنید که مربوط به تجارت شما باشد. این به مخاطبان شما کمک می کند تا نام سایت خود را به راحتی به خاطر بسپارید.

مثلا:

به عنوان مثال ، اگر روی سئو و بهینه سازی سایت کار می کنید ، بهتر است از کلمه seo در نام دامنه سایت خود استفاده کنید. یا اگر در حال طراحی یک وب سایت هستید ، ممکن است بخواهید از کلمه وب در نام دامنه خود استفاده کنید.

2. از کلید واژه اصلی به نام دامنه خود استفاده کنید:

استفاده از یک کلمه کلیدی در نام دامنه سایت شما تأثیر مثبتی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت. در حقیقت ، Google با استفاده از یک کلمه کلیدی در دامنه سایت شما ، کار سایت شما را آسانتر می کند. اما همانطور که گفتم ، انتخاب یک کلمه کلیدی به نام دامنه اهمیت چندانی ندارد.

بسیاری از مشاغل از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه سایت استفاده نمی کنند اما هنوز هم در نتایج گوگل رتبه خوبی دارند. اما در صورت امکان ، سعی کنید از کلید واژه اصلی خود به نام دامنه خود استفاده کنید.

از نامهای فارسی در نام دامنه سایت استفاده نکنید:

شاید قبلاً سایتهایی دیده اید که از نامهای فارسی در سایتهای دامنه خود مانند .com ، ترکیه و www استفاده می کنند. پیشنهاد می کنم برای راه اندازی و ساخت سایت خود از هیچ یک از این دامنه ها استفاده نکنید.

از کلمات اختصاری در دامنه سایت خود استفاده نکنید:

نکته بسیار مهم دیگر در انتخاب دامنه برای ساخت سایت ، پرهیز از استفاده اصطلاحات اختصاری است. نامی که برای دامنه سایت خود انتخاب می کنید باید حداقل 2 شخصیت داشته باشد. هرچه نام دامنه شما کوتاه تر باشد ، در ذهن مخاطبان شما راحت تر خواهد ماند. اما هر چه بیشتر از اسامی استفاده کنید ، احتمال ایجاد تایپ بیشتر می شود. اما هرگز از نامهای اختصاری در نامه دامنه سایت خود استفاده نکنید.

از نامهای منحصر به فرد برای دامنه سایت خود استفاده کنید:

در انتخاب نام دامنه سایت خود از اسامی منحصر به فرد و منحصر به فرد استفاده کنید. نامی که انتخاب می کنید باید جدید و بی نظیر باشد. شما باید نامی را انتخاب کنید که قبلاً توسط کسی ثبت نشده باشد. سعی نکنید از نامهای تجاری دیگر با هر پسوند دیگری استفاده کنید. این می تواند بدترین چیز باشد.

به عنوان مثال ، ممکن است یک برند با دامنه کام وجود داشته باشد و پسوند ir را بدست آورید. برای کمک به انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت خود ، توصیه می کنم این کار را انجام ندهید زیرا برای برندسازی هم مشکل ساز است و هم مشکل ساز است.

از خط تیره در نام دامنه سایت خود استفاده نکنید:

از نام خط دامنه سایت خود استفاده نکنید. استفاده از خط تیره در نام دامنه سایت شما باعث شکسته شدن نام دامنه سایت شما می شود و این باعث می شود افراد زیادی در تایپ نام دامنه شما اشتباه کنند.

مرحله دوم: انتخاب و خرید میزبان مناسب
مرحله دوم: انتخاب و خرید میزبان مناسب

مرحله دوم در راه اندازی و ساخت سایت انتخاب و خرید میزبان مناسب است. در این مرحله شما باید یک وب سایت با کیفیت خوب برای سایت خود تهیه کنید. هاستینگ یکی از مهمترین مراحل برای ساخت سایت است. ممکن است از خود بپرسید میزبانی یا میزبانی وب چیست؟

میزبان وب مکانی است که تمام پرونده های سایت شما در آن ذخیره و ذخیره می شوند. میزبان دقیقاً مانند کامپیوتر شما با یک هارد دیسک است و تنها تفاوت آن با کامپیوتر در این است که همیشه روشن است و همیشه به اینترنت متصل است تا اطلاعات سایت شما را به مخاطبان مورد نظر خود نشان دهد. مهمترین قسمت سایت است.

شرکت های زیادی در ایران برای تهیه و خرید میزبانی وب وجود دارند که می توانید میزبانی وب با کیفیت را ارائه دهید. فقط توجه داشته باشید که شما باید از شرکت های معتبر میزبان استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید یک وب سایت مناسب برای سایت خود تهیه کنید ، پیشنهاد می کنم موارد زیر را در نظر بگیرید.

همانطور که گفتم ، از هاست با کیفیت خوب برخوردار باشد ، حتماً از میزبان با کیفیت از شرکت های معتبر میزبانی استفاده کنید. شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات میزبانی را ارائه می دهند اما کیفیت میزبانی بسیار مهم است. بنابراین توصیه می کنم برای خرید و تهیه از شرکت های معتبر و معتبر استفاده کنید.

سعی کنید دامنه و میزبان خود را از یک شرکت بدست آورید. اگر میزبان و دامنه شرکت خود را از یک شرکت داشته باشید دردسر کمتری خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید که چه نوع میزبانی را ارائه می دهید. هاست ها به دو نوع Windows و Linux تقسیم می شوند. حتما توجه داشته باشید که میزبان خریداری شده شما باید قبل از خرید میزبان لینوکس باشید. میزبانی وب لینوکس برای وب سایت هایی است که با زبان برنامه نویسی وب طراحی شده اند و شما باید از هاست لینوکس استفاده کنید زیرا قصد دارید از سازنده وردپرس استفاده کرده و سایت خود را با وردپرس طراحی کنید.

میزبان ویندوز قابل استفاده کمتری است و برای وب سایتهایی که با زبان برنامه نویسی asp طراحی شده اند مناسب است.

Uptime یا در دسترس بودن یکی از مهمترین ویژگی های میزبان با کیفیت است. هنگام راه اندازی سایت خود ، انتخاب و در دسترس بودن بسیار مهم و مهم است. بنابراین میزبان شما ایجاد می کند همیشه باید در دسترس مخاطبان و کاربران خود باشد.

2- پشتیبانی از شرکت میزبان بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که شما از شرکتی هستید که 2 ساعته پشتیبانی غیر تعطیل دارد.

میزبان ارائه شده شما باید از منابع سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند و مشخصات برخوردار باشد. هر میزبان وب ارائه شده دارای تعدادی منابع سخت افزاری و نرم افزاری و ویژگی هایی است که کاملاً به خدمات شما اختصاص داده شده است.

امنیت بالا یکی از مهمترین عوامل در خرید است. هر چه بیشتر امنیت سایت خود را بهبود ببخشید ، اما استفاده از هاست های کم کیفیت که از امنیت پایین برخوردار هستند احتمالاً هک شده و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای شما ایجاد کند.

میزبانی سریع سرعت بسیار مهم است. میزبان وب شما باید به اندازه کافی سریع باشد تا هنگام ورود کاربران و مخاطبان شما به سایت شما ، به محتوای سایت شما دسترسی آسان داشته باشد. بنابراین حتما از هاست وب استفاده کنید که با سرعت بالایی اجرا شود.

مرحله سوم: طراحی و ساخت سایت
مرحله سوم: طراحی و ساخت سایت

خوب در این مرحله زمان طراحی و ساخت سایت است. در این مرحله باید سایت خود را راه اندازی کنید. پس از انتخاب نام دامنه سایت خود و ارائه یک هاست با کیفیت ، همه چیز برای ایجاد سایت آماده است.

همانطور که گفتیم ، شما چندین گزینه برای ساخت سایت خود دارید.
1- می توانید از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا و موارد دیگر استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوا کاملاً رایگان هستند و می توانید سایت خود را بدون هیچ هزینه اضافی تنظیم کنید.

یا می توانید از شرکت های طراحی سایت استفاده کنید. البته من به هیچ وجه شرکت های طراحی سایت را توصیه نمی کنم.

2- یا از سایت سازندگان ساز ایرانی استفاده کنید که برای راه اندازی و ساخت سایت هزینه کمی برای شما به همراه خواهد داشت.

همانطور که قبلاً گفتم سایتی بسازید که دارای سیستم های مدیریت محتوای رایگان باشد ، راه اندازی و ساخت سایت شما بسیار آسان است. با تشکر از سیستم های عالی مدیریت محتوای رایگان مانند وردپرس و جوملا ، می توانید هر سایتی را که می خواهید در کمتر از 1 تا 2 ساعت راه اندازی کنید.

با سیستم های مدیریت محتوا دیگر نیازی به برنامه نویسی و برنامه نویسی ندارید زیرا می توانید سایت خود را بدون برنامه نویسی و برنامه نویسی راه اندازی کنید. دیگر لازم نیست برای طراحی و ساخت سایت خود چند میلیون دلار بپردازید. و با کمترین هزینه ، در نهایت می توانید یک سایت کاملاً حرفه ای با تمام ویژگی هایی که می توانید ایجاد کنید.

یکی از ویژگی های CMS مانند وردپرس این است که به طور کامل از فارسی پشتیبانی می کند. یعنی یک شمارنده کاملاً فارسی دارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم CMS این است که می توانید از این سایت به صورت رایگان و بدون محدودیت استفاده کنید.

وردپرس برای ایجاد سایت خود همه چیز را برای شما آماده کرده است. این بدان معنی است که با وردپرس می توانید تمام صفحات داخلی سایت خود را بسازید. می توانید صفحه اصلی خود را به دلخواه خود طراحی کنید و سایت خود را به شکلی که دوست دارید سفارشی کنید.

البته باید بگویم که علاوه بر وردپرس سیستمهای مختلف مدیریت محتوا مانند جوملا ، اکسپرس موتور و… نیز وجود دارد. اما وردپرس یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان و حتی در ایران است که به شما امکان می دهد هر سایتی را با هر ویژگی دیگری راه اندازی کنید.

وردپرس فقط مربوط به ساخت سایتهای شخصی یا شرکتی نیست و می توانید از این سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ساخت هر سایتی مانند فروشگاه ، اخبار ، سایت آموزش و غیره استفاده کنید.

وردپرس به قدری محبوب است که بزرگترین سایتهای جهان و حتی ایران با وردپرس راه اندازی می شوند. مورد بعدی که من برای استفاده از وردپرس توصیه می کنم این است که این CMS بسیار ایمن است ، همیشه با پسوندها و هسته های اصلی وردپرس به روز می شود.

از آنجا که وردپرس منبع باز است ، بسیاری از توسعه دهندگان و حتی شرکت های طراحی وب از وردپرس برای راه اندازی و ساخت سایت خود استفاده می کنند.

و نکته بعدی این است که وردپرس از منابع معتبری مانند CodeCanyon و ThemeForest برای ارائه الگوهای حرفه ای و پسوند برخوردار است. البته بسیاری از وب سایت ها در ایران وجود دارند که می توانید قالب ها و افزونه های مورد نیاز خود را با هزینه کم یا حتی به صورت رایگان دریافت کنید.

البته علاوه بر WordPress ، سیستم های مدیریت محتوا دیگری مانند Drupal ، Prestashop ، OpenCart و Magento نیز وجود دارند که برای تنظیم سایت های فروشگاه مناسب هستند. اما وردپرس از همه ویژگی ها و ویژگی های ذکر شده محبوب تر و بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *