ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت سایت فروشگاه اینترنتی در سه مرحله انجام می شود. برای دیدن مراحل ساخت فروشگاه و آموزش آن همراه ما باشید و به ادامه مقاله توجه کنید و برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی با ما تماس بگیرید.

ساخت فروشگاه اینترنتی

توجه کنید که تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی را می توانید در پایین تر صفحه مشاهده کنید و از تعرفه طراحی سایت شرکت ها و مخصوصا فروشگاه ها آگاه شوید. هزینه ساخت سایت فروشگاهی از 200 تومان به بالا شروع می شود که در جدول تعرفه های زیر به صورت کامل توضیح داده شده است.


آموزش ساخت سایت فروشگاه اینترنتی

در ابتدا به آموزش طراحی سایت فروشگاهی با افزونه ووکامرس و هسته وردپرس اختصاص می دهیم و سپس به جدول قیمت سفارش طراحی سایت فروشگاه و ویترین فروشگاه اینترنتی می رسیم.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی

۱) ثبت دامنه فروشگاه در اینترنت

اولین قسمت انتخاب دامنه مناسب است. آدرس فروشگاه اینترنتی باید نام برند و کسب و کار شما در فضای اینترنت شود. پس حتما از نام های مناسب و کم تر استفاده شده استفاده کنید. برای انتخاب دامنه به صفحه سفارش ثبت دامنه بروید.

۲) خرید هاست فروشگاهی

دومین اقدام انتخاب هاست با حجم و فضای مناسب و کیفیت بالای سرور است. هرچه سرور اختصاصی و اشتراکی با مشترک کم تر بخرید ، فروشگاه مجازی شما سریع تر و با بازدهی بیشتر خواهد بود.

۳) طراحی وبسایت فروشگاهی

فروشگاه ساز های بسیاری برای کاربران ایرانی موجود است. اما فروشگاه ساز ووکامرس یکی از مشهور ترین فروشگاه ساز های اینترنتی است. این فروشگاه ساز یک مزیت ویژه ای نسبت به سایر رقبا دارد و آن پیاده سازی بر روی هسته wordpress است که امکانات بی شماری به کاربر می دهد.

طراحی فروشگاه اینترنتی وردپرس در شرکت سایت ساز تهران با تعرفه های بسیار پایین انجام می شود.

در ادامه آموزش طراحی سایت فروشگاهی به بررسی وردپرس و آموزش ساخت فروشگاه حرفه ای می پردازیم.


آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

ساخت سایت با وردپرس اولین مرحله است و پیاده سازی فروشگاه سار ووکامرس دومین مرحله است.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی  با وردپرس
  • طراحی سایت وردپرسی
  • ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

آموزش طراحی سایت وردپرسی

  1. در این مرحله شروع به ساخت سایت وردپرسی می کنیم. برای این کار  اول اطلاعات نیم سرور ها (dns) هاست خریداری شده را در پنل دامنه وارد می کنیم تا ارتباط دامنه و هاست برقرار شود. یعنی با نوشتن دامنه (www.z95.ir) شما به هاست وردپرسی منتقل شوید.
  2. بعد از تنظیم نیم سرور ها باید از طریق لینک دانلود وردپرس:(wordpress) دانلود کنیم و در هاست آپلود کنیم. حتما می پرسید کجا دانلود کنیم؟ و چی را آپلود کنیم؟

چی را آپلود کنیم ؟ فایل نصبی وردپرس که از لینک wordpress دانلود کرده اید به صورت فایل zip است. آن را در هاست و در محل ذکر شده در توضیحات ذیل آپلود کنید و سپس با راست کلیک کردن و extract کردن آن در محل گفته شده ، تنظیمات وردپرس شما شروع می شود.

سی پنل وردپرس سایت فروشگاهی

کجا آپلود کنیم؟ هاست مورد نیاز وردپرس لینوکس و رابط کاربری آن Cpanel است. با ورود به cpanel به قسمت file manager رفته و بعد از باز شدن پنجره جدید دنبال فولدر public_html بگردید و آن را باز کنید و محتویات فایل نصبی را در ان جا آپلود و extract کنید. 

 3. بعد از مراحل فوق آدرس دامنه خودتان را در مرورگر وب وارد کنید تا صفحه اولیه وردپرس باز شود و پسورد – ایمیل – نام کاربری را اتوماتیک از شما بپرسد. برای آموزش بیشتر در زمینه ساخت سایت وردپرس به دو صفحه آموزش طراحی سایت با وردپرس یا فیلم آموزش وردپرس مراجعه کنید.


آموزش ساخت فروشگاه با ووکامرس

از قسمت افزونه ها ( و به انگلیسی plugins ) افزونه woocommerce را نصب کنید. در صورتی که آشنایی لازم با پلاگین ها را ندارید به قسمت 34 فیلم آموزش وردپرس بروید و در مورد پلاگین و روش نصب آن را به صورت ویدیو کوتاه یاد بگیرید.

2. بعد از نصب افزونه ووکامرس از منو کناری می توانید پنجره جدیدی به نام ووکامرس مشاهده کنید. این پنجره یا اتومات بعد از نصب باز می شود یا خودتان اقدام به باز کردن آن کنید.

3. یک wizzard با مراحل ثبت آدرش فروشگاه ، نوع محصولات فروشگاه (دانلودی ، فیزیکی) و حتی روش های ارسال محصول و نحوا پرداخت آن را از شما سوال می کند و رابط کاربری فروشگاه ساز ووکامرس به سادگی طراحی شده است. 

4. بعد از نصب و راه اندازی فروشگاه باید محصولات را وارد کنید. برای اطلاعات و سوالات بیشتر در مورد ووکامرس و ایجاد صفحات products و shop به صفحه پرسش و پاسخ فروشگاه ساز ووکامرس بروید.

توجه: برای نتیجه بهتر طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس از قسمت نظرات و دیدگاه ها استفاده نمایید و در مورد سوالات و ابهامات موجود در محصولات فروشگاه خود با مشتریان صحبت کنید و نظر آنان را جویا شوید.


هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه مجازی دارای هزینه های جانبی و مستقیم بسیاری است. با افزای دائمی قیمت دلار ، تعرفه ساخت فروشگاه اینترنتی نیز افزایش می یابد چرا؟ به دلیل این که اینترنت به بازار بین المللی متصل است و قیمت هاست و دامنه متاثر از این فاکتور ها است.

هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی دارای چند مرحله ساده است که 3 مرحله اصلی و در انتها یک مرحله بهینه سازی برای سود بیشتر و بازدید کننده بیشتر دارد.

  • خرید هاست فروشگاهی
  • خرید دامنه سایت
  • طراحی و ساخت
  • بهینه سازی فروشگاه و سئو

1ـ هزینه هاست فروشگاه اینترنتی

تمامی فروشگاه ها در اینترنت با توجه به تعداد بازدیدکنندگان و تعداد محصولات باید هاست مناسبی انتخاب کنند. در جدول زیر تعرفه هاست فروشگاه ها بر پایه تعداد محصول و تعداد بازدید کننده آمده است.

جدول قیمت هاست فروشگاه اینترنتیحجم هاستپهنای باندتعداد محصول و صفحه وبلاگهزینه سالانه هاست
هاست ارزان 500 مگابایت50 گیگابایتتا 50 محصول100,000 تومان
هاست استاندارد1024 مگابایت100 گیگابایتتا 100 محصول120,000 تومان
هاست کاربردی2048 مگابایت150 گیگابایتتا 200 محصول160,000 تومان
هاست مگامال5120 مگابایت200 گیگابایتتا 500 محصول260,000 تومان
هاست کینگمال10240 مگابایت250 گیگابایتتا 1000 محصول400,000 تومان

2- هزینه دامنه فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از هزینه های ساخت فروشگاه اینترنتی، خرید دامنه مناسب است. دامنه ir با قیمت حدودی 20 هزار تومان و دامنه های بین المللی برای ساخت فروشگاه با دامنه .com و طراحی فروشگاه اینترنتی با پسوند .net از 120 هزار تومان به بالا قیمت دارد.


3- هزینه طراحی سایت فروشگاهی

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی وابسته به المان های زیادی است که به دامنه و هاست اشاره کردیم. فاکتور بعدی که موجب تغییر قیمت تمام شده طراحی فروشگاه مجازی می شود، انتظارات مشتری است.

فروشگاه های اینترنتی بر اساس میزان رقابت، و میزان سود دهی هر محصول و نوع مخاطب و بازدید کننده (خریدار عمه – خریدار خانگی – خریدار کسب و کار – خریدار دانلودی ) نوع فروشگاه خود را به طراح سایت اعلام می کنند. طراح سایت بر اساس میزان زمان بر بودن فعالیت طراحی هزینه ای بابت دستمزد اخذ می کند.

در لیست زیر هزینه ها به صورت تفکیک شده بر اساس میزان سختی کار و زمان بر بودن لیست شده اند.

ساخت فروشگاه های اینترنتی را به سه دسته تقسیم می کنیم.

  • طراحی سایت فروشگاهی ارزان
  • طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی
  • طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

1 ) هزینه طراحی سایت فروشگاهی ارزان

تعرفه فروشگاه های اینترنتی آماده و ارزان قیمت ثابت هستند و از 200 هزار تومان شروع می شوند. خرید سایت های آماده و فروشگاه های آماده ارزان که با php نوشته شده اند و یا با هسته وردپرس ایجاد شده اند و ساختار دینامیک و پویا دارند.

این وب سایت ها به دلیل قالب آماده و کم تر بهینه شده ارزان هستند ولی به هیچ وجه این سایت های فروشگاهی را دست کم نگیرید. بسیاری از وبسایت های رتبه اول گوگل را این فروشگاه های ارزان قیمت کسب کرده اند.


2 ) هزینه ساخت فروشگاهی اختصاصی

سایت اختصاصی چیست؟ به وب سایت هایی که از قالب های پیش تولید شده استفاده نکنند، اختصاصی می گویند. متاسفانه در ایران قالب های پیش تولید شده و آماده را با تغییر دادن سطحی و جزئی به نام قالب و سایت اختصاصی به مردم می فروشند. چرا ؟ به دلیل هزینه بر بودن فرآیند تولید 0 تا 100 قالب فروشگاهی چیزی معادل 2 ماه کار طراح سایت پیشرفته که به حقوق امسال می شود 7 میلیون تومان.

شرکت هایی در اینترنت هستند که 5 قالب اختصاصی خودشان را به بیش از 800 سایت فروخته اند پس به هیچ وجه فریب طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی با قالب تازه طراحی شده را نخورید.
بیشتر شرکت های طراحی سایت در واقع به شما نوع سوم لیست ما را به شما با نام اختصاصی پیشنهاد می دهند یعنی طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای.
برای اطلاع بیشتر نوع سوم توجه کنید.


3 ) ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

فروشگاه اینترنتی را حرفه ای می گوییم که از نظر شکل ظاهری قالب یونیک باشد و از نظر هزینه ارزان باشد و نکات سئو تکنیکال در ساختار قالب رعایت شده باشد. این نوع از فروشگاه های اینترنتی دارای سود دهی بسیار زیاد و قابلیت جذب مشتری و بازدید کننده را داراست.

ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

استفاده از UI مناسب : UI مخفف User Interface است که یکی از مهمترین قسمت های قالب سایت ها و فروشگاه های حرفه ای است و مرتبط به محیط کاربری و دسترسی آسان مشتری به تمام قسمت های مشخص شده است.

برای مثال : اگر مشتری وارد فروشگاه خرید موبایل شد و یک گوشی همراه به سبد خریدش اضافه کرد بتواند گلس و کاور گوشی مورد نظر خودش را به راحتی پیدا کند و به زحمت جست و جو و گشتن در سایت نیافتد

داشتن UX : در اصل UX مخفف User Experience است که به نوع رفتار و تجربه مشتری است. اگر تجربه استفاده کاربر بهبود یابد احتمال خرید مشتری بالا می رود. شاید بعضی ها تفاوت ux و ui را درک نکنند.بهتر است بدانیم که ui فروشگاه اینترنتی زیر مجموعه ux محسوب می شود.

برای آشنایی بیشتر یک مثال می زنیم : یک مشتری به فروشگاه اینترنتی فروش فرش وارد می شود. ساخت وبسایت فروشگاهی با ui مناسب کمک میکند تا مشتری فرش ها را بر اساس نوع ، تعداد گره ، قیمت و … فیلتر کند و به فرش مورد نظر برسد و طراح حرفه ای با قرار دادن تصاویر فرش – راهنمای انتخاب فرش – تفاوت فرش انتخاب شده با محصولات قبلی – پربازدید ترین های مشابه و در کل کمک بیشتر به مشتری ، رضایت مشتری را بالا می برد که به کل موارد بالا ux می گویند


4- سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی و بهینه سازی فروشگاه در گوگل

سئو سایت آخرین مرحله طراحی سایت است و به منظور بازاریابی دیجیتال و کسب مشتری بیشتر انجام می شود.

یکی از بزرگترین مشکلات سئو فروشگاه اینترنتی کمبود محتوا و نداشتن آشنایی مشتری با محصول است. برای این که به صورت آگاهانه تر با مشکلات سئو فروشگاه اینترنتی تصمیم بگیرید یک مثال می زنیم :

برای مثال: فروشگاه اینترنتی کرم نرم کننده را تصور کنید. خب این فروشگاه هرچقدر در مورد خواص ویتامینی کرم و علمی کرم دست و پا نیوآ بنویسد نمی تواند در صفحه اول گوگل بیاید چون مردم اصطلاحات علمی سرچ نمی کنند و حتی اگر در مورد خواص نرم کنندگی و ضد قارچ و … هم بنویسند با وجود میلیون ها سایت و صفحه با محتوای کامل تر، شانس فروشگاه ها را نابود می کند.

اینجا سئو فروشگاه باید با ترفند هایی مانند ایجاد اصولی وبلاگ ، بازاریابی و تبلیغات هدفمند اجرا شوند. در صورتی که نیاز به سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای موتور های جست و جو داشته اید با طراحی سایت تهران تماس بگیرید.


ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید و ios فروشگاهی

طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بدون ساخت اپلیکیشن کار ناقصی است. اپلیکیشن فروشگاهی به دو قشر کمک می کند یکی فروشنده و دگیری مشتری.

نیمی از هدف فروشگاه ها باید معطوف به سلایق و رفتار مشتری باشد و ارائه بهترین و باکیفیت ترین و شخصی ترین محصول به مشتری هدف. استفاده از طراحی اپلیکیشن فروشگاهی این کار را آسان می کند و تقریبا نیمی از اطلاعات سلیقه ای مشتری را دریافت می کند و در هر زمان مناسب بهترین آفر و پیشنهاد خرید محصول را از طریق اپلیکیشن و برنامه موبایل اندروید و IOS به مشتری می فرستد.

از جمله اطلاعات مفید مشتریان: سن – علایق(ورزش – هنر – تکنولوژی – … ) – ساعات کاری و شلوغی مشتری – ساعات استراحت – ساعات مناسب خرید – تعداد دوستان مشترک با دیگر مشتریان و کلی اطلاعات دیگر که با تایید خود مشتری به دیتابیس فروشگاه ارسال می شود.

برای مثال: شما فروشنده وسایل ورزشی هستید و متوجه می شوید که تعداد قابل توجهی از مشتریان شما در به دنبال شرکت در رویداد و شهرآورد هستند. در این زمان با موجود کردن یک کالا و پیشنهاد آن به مخاطبین هدف می توان فروش 80 درصدی را تجربه کرد.

استفاده راحت تر و سرعت بارگزاری بالا تر و بهینه سازی بیشتر از محاصن استفاده ار اپلیکیشن نسبت به وبسایت فروشگاهی است. در حال حاضر دیجیکالا بیشتر فروش اینترنتی ( توجه کنید فروش اینترنتی نه بازدید کننده) را از طریق ساخت اپلیکیشن فروشگاهی انجام می دهد نه طراحی سایت فروشگاهی دیجیکالا.

دیجیکالا با طراحی سایت فروشگاهی کانال فروش و تبلیغ و برند سازی را انجام می دهد اما مشتریان دائمی را در اپلیکیشن فروشگاهی دیجیکالا نگهداری می کند.

2 دیدگاه در “ساخت فروشگاه اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *