کلمه کلیدی Keyword

کلمه کلیدی یا همان Keyword به کلماتی گفته می شود که هر صفحه از وب سایت با موضوع مرتبط با آن کلمه نوشته می شود. برای مثال شرکت هایی که به ثبت و راه اندازی شرکت مشغول هستند با کلماتی مانند ثبت شرکت ، ثبت برند و ثبت شرکت فروری با ثبت ارزان و … شناخته می شوند و بالطبع صفحات زیر مجموعه ای در مورد ثبت و شرکت می سازنند که هر صفحه بر اساس عبارت کلیدی مرتبط با ثبت شرکت ساخته می شود.

کلمه کلیدی چیست ؟

تاثیر کلمه کلیدی در گوگل

کلمات کلیدی پل وسیله ارتباطی بین کاربران گوگل و وب سایت ها است. کاربران اینترنت با جست و جوی کلمات مترادف و نزدیک به کلمات کلیدی نتایجی را در صفحات جست و جوی گوگل پیدا می کنند. گوگل بر اساس فاکتور های صداقت و اعتمادی که از الگوریتم های پیچیده اش استفاده می کند بررسی می کند تا کدام وب سایت ها اطلاعات بهتری را متناسب با کلمه جست و جو شده ارائه می دهند.

بهینه سازی سایت

تمام سایت های مطرح در اینترنت با بهینه سازی و سئو سایت تک تک صفحات را مرتبط با یک کلمه کلیدی می سازند. و آن عبارت کلیدی را به عنوان دسته اصلی و بقیه صفحات را زیر مجموعه صفحه اصلب قرار می دهند. برای بهینه سازی کلمات کلیدی باید توجه داشت که هرگز به صورت اسپم از این کلمات استفاده نکنیم تا در الگوریتم های گوگل شناسایی شوید.

دسته بندی کلمات و صفحات وب

به کلماتی مانند : ثبت شرکت ، طراحی سایت ، تور ارزان ، خرید بلیط ، کلمات اصلی و پر کاربرد می گویند که بقیه کلمات را زیر مجموعه خود پوشش می دهد. برای توضیح بیشتر دسته بندی محصولات و صفحات یک سایت فروش بلیط هواپیمایی را در نظر بگیرید. صفحه اصلی سایت با کلمات ( بلیط ارزان – خرید بلیط – فروش بلیط ) مشخص شده است و صفحات دسته بندی به صورت ( بلیط قطار – خرید بلیط قطار – فروش بلیط قطار ) – ( بلیط اتوبوس – خرید آنلاین بلیط اتوبوس – بلیط اتوبوس ارزان)  – (بلیط هواپیما – قیمت بلیط هواپیما – خرید بلیط چارتر ) دستبه بندی می شود. به صفحات زیر مجموعه سایت اصلی دسته ها یا ( category ) گفته می شود.

پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب

کلمه کلیدی ویژگی هایی دارد که باید به آن ها توجه داشت :

کلمه کلیدی چیست ؟

سرچ بالای گوکل

وارد گوگل شوید و عبارت مورد نظرات را بنویسید مثلا بنویسید تور سپس لیستی از عبارت های سرچ شده سایر کاربران به شما نمایش داده می شود . این کلمات تعداد بالایی در گوگل سرچ شده اند.
برای دیدن محبوبت یک کلمه کلیدی می توانید از گوگل ترند استفاده کنید و با سرچ عبارت کلیدی می توانید زمان محبوب شدن و روند نابود شدن آن را ببینید مثلا با جست و جوی تلگرام و وایبر می توانید زمان فراگیر شدن وایبر و زمان افول وایبر را ببینید.

رقابتی بودن کلمه

در صورتی که تعداد بسیار زیادی از صفحات وب با کلمه کلیدی مورد نطر پیدا شود رقابت زیادی در آن کلمه وجود دارد پس عبارت ارزشمندی است ( توجه داشته باشید که هر قدر رقابت بیشتر باشد به دست آوردن جایگاه مناسب در صفحه اول گوگل دشوار تر است ) پس می توان از کلمات آسان تر مترادف و مرتبط نیز استفاده کرد.

یکی از راه های دیدن تعداد صفحات مرتبط کلمه جست و جو با نسخه کامپوتر گوگل است که تعداد صفحات مرتبط را نشان می دهد.

مشاوره سئو و بهینه سازی سایت

سئو سایت و بهینه سازی کلمات کلیدی به ضمانت بالا رفتن رتبه گوگل با سایت تهران. برای بهبود رتبه وب سایت همین الان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *