طراحی سایت چیست ؟

طراحی وب چیست ؟ ساخت سایت است یا زیباسازی؟ طراحی وب سایت چیست آیا سایت با وبسایت تفاوتی دارد؟ صفحات وب چیست؟  برای جواب دادن به سوالات طراحی وب به موارد زیر توجه فرمایید.

طراحی وب چیست ؟

طراحی همان جمع آوری ایده ها طرح ها و زیبا سازی آن ها بر مبنای اصول خاص برای هدفی خاص است. طراحی وب یک فرایند مشابه در فضای اینترنتی است یعنی طراحی در اینترنت یا زیباسازی صفحات وب. فرایند طراحی سایت همان طراحی وب است ولی در ایران به صورت اصطلاح به فرایند تولید و کدنویسی صفحات وب نیز طراحی سایت گفته می شود این در حالی است که کلکه طراحی خود به معنای ایجاد یک طرح با هدفی خاص و به صورت کاملا خلاقانه جذاب و زیبا است.
اما واقعا طراحی چیست ؟ طراحی علم ساختن نقوش و تصاویر به صورت کاملا خلاقانه در کنار هم است تا بتواند مفهومی را به صورت تصویری به خواننده منتقل کند و او را متحیر سازد. خب فرق آن با طراحی سایت چیست ، کاملا مشخص است که یک سایت در فضای اینترنت بارگزاری می شود و برای جذب نظر بازدید کننده ها به طراحی های هنری زیبا و دلفریب نیاز دارد پس با ساختن تصاویر زیبا و متحرک مرتبط با موضوع سرتیتر صفحه را برای درک انسان آسان تر می کند.

طراحی سایت چیست

عناصر طراحی وب چیست ؟

طرح بندی و نظم دادن سایت

متن و تبلیغات و عکس های مرتب شده در صفحات وب در جذب و زیباسازی و طرح بندی نقش بسیاری دارد. طراحی سایت با داشتن هدف کلیدی برای رساندن منظور سایت به مشتری و بازدید کننده باید هدف اصلی قرار گیرد مثلا تبلیغات سایت های دیگر نباید در دید بهتری نسبت به محتوا قرار گیرد زیرا با این کار عملا بازدید کننده به متن یا موضوع دلخواه خود دسترسی ندارد و شاید پیش خود فکر کند که این سایت چیست که من آمدم ! و صفحه وب شما را ترک کند و این دلیلی جز بی نظم بودن صفحه نیست پس یکی از اصول طراحی جایابی درست المان های سایت همچون تبلیغات متن اصلی و موضوعات مشابه است.

رنگ های سایت

رنگ های یک سایت ارتباط مستقیمی با هدف ، ایده و نام و نشان تجاری دارد. استفاده از رنگ های سیاه و سفید تا چند رنگه می تواند در انتقال اطلاعات با مهم نشان دادن (bold کردن) و جلب توجه بازدید کننده تاثیر بسیاری دارد.

رنگ معمول وب چیست :

رنگ های وب که به صورت پیش فرض در بسیاری از سایت ها از جمله گوگل استفاده می شود از رنگ های سیاه ، سفید ، آبی و بنفش است که این چهار رنگ در بسیاری از صفحات وب مورد پذیرش مردم قرار گرفته و به سایت ها طرحی شناخته شده می دهد برای مثال تمامی لینک ها به رنگ آبی هستند ( به شرط این که قبلا وارد آن صفحه نشده باشید ) و در صورتی که قبلا وارد آن شده اید رنگ آن بنفش مایل به قرمز می شود .

گرافیک سایت چیست ؟

طراحی گرافیکی در سایت به قرار دادن لوگو ، مارک برند و عکس ها و کلیپ و ویدیو مرتبط با موضوع صفحات وب باشد تا یک صفحه سایت دوست داشتنی یا به اصطلاح کاربر پسند داشته باشیم که به وسیله طرح های گرافیکی راحت تر انتققال اطلاعات داشته باشد. آیا میدانید خطر استفاده پیش از حد از محتوای گرافیکی مانند تصاویر و ویدیو چیست ؟ مراقب باشید تا با استفاده زیاد از گرافیک وب منجر به کم شدن سرعت بارگزاری سایت و پایین آمدن رتبه آن می شود.

محتوا :

محتوا همیشه در کنار طراحی قرار دارد تا مفاهیم را به راحتی به خواننده منتقل کنند. متن نوشته شده باید مرتبط و مفید باشد و هماهنگی خاصی با عکس ها و طرح های صفحه سایت داشته باشد تا بازدید کننده به اشتباه نیافتد و به طور کامل مفاهیم سایت را درک کند. محتوا باید برای نه تنها انسان قابل درک باشد بلکه ربات های موتور های جست و جو نیز باید بتوانند آن را درک کنند مثلا متن ها را روی تصاویر خود ننویسید یا ترجیحا برای تصاویر سایت alt و توضیحات قرار دهید تا موتور های جست و جو به شکل بهتری خمات رسانی کنند این کار همان سئو سایت است که می توانید روی کلمه طراحی سایت سئو کلیک کرده و اطلاعات بیشتر از آن بخوانید.

 

سازگاری و ریسپانسیو بودن سایت

طراحی صفحه وب سایت و به کار بردن اصول قبلی شاید برای صفحات با ابعاد مختلف و حتی مرورگر های مختلف بسیار متفاوت باشد. برای مثال صفحات کامپوتر ها لبتاپ و تلوزیون بزرگ هستند و صفحات نمایش تبلت و موبایل کوچک است. همین اختلاف رزولوشن صفحات نمایش و سایز آن ها باعث می شود که یک طراح سایت با استفاده از خلاقیت و علم به اصول کد نویسی و ساخت قالب یک صفحه را متناسب هر مرورگری کند یه به آن ریسپانسیو (responsive) واکنشگرا می گویند یعنی طراح با کدنویسی به سایت می گوید فرق طرح صفحات وب pc و mobile در چیست تا منطبق بر اندازه صفحه نمایش تمامی المان ها مرتب چیده شود.

نقش تکنولوژی در طراحی ؟

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون آن ، برای ساخت و طراحی سایت رایگان می توان از این فناوری های پیشرفته کمک گرفت تا یک سایت به روز تری داشته باشیم و امکانات بیشتری به کاربران بدهیم. برای مثال استفاده هر چه بیشتر از دستورات صوتی گوگل و اپل یکی از نمونه هاست. سرچ صوتی گوگل یا صفحات AMP در نتایج جست و جوی سریع موبایل که از طرح های به روزتر صفحات وب است.

افزایش تعامل سایت با مردم

هر چه سایت ما نزدیک تر به روحیات بازدید کننده ها که همان مردم هستند باشد خدمات رسانی نیز افزایش می یابد و محتوای سایت نزدیک تر به سلیقه مردم می شود.  از المان های یک طراحی تعاملی می توان با قرار دادن نظر سنجی ، بخش نظرات ، خبرنامه ، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام اینستاگرام آپارات توییتر و … رسید. داشتن فیدبک (بازخورد) مردم نسبت به صفحات مختلف وب بسیار مهم است پس داشتن یک مانیتورینگ دقیق کمک بسیاری به شناخت سلیقه بازدید کننده و واکنش او به صفحات شما دارد برای مثال داشتن گوگل آنالز که به انگلیسی google analytics به تازگی گفته می شود اشاره می کنم.

شرکت طراحی سایت

شرکت طراحی سایت تهران با ساخت و طراحی سایت های واکنشگرا و تولید محتوا ، عکس و تصاویر ، ویدیو و شبکه های اجتماعی به دارندگان سایت کمک می کند و مشاوره و اجرای بهینه سازی سایت و قالب سایت را عرضه می کند. داشتن وب سایتی پربازدید ولی کم بهره به همین دلایل است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت ۹۷

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *